„Marsz na stopach”

Dziecko i rodzic stoją twarzami do siebie, trzymając się za ręce. Dziecko staje stopami na stopach dorosłego. Ten, trzymając dziecko, powoli chodzi w przód i w tył. Odmiana: Dorosły może również poruszać się krokiem tanecznym.

„Wielkolud”

Dziecko i dorosły stają naprzeciwko siebie: dziecko we wspięciu na palce z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi w górę, rodzic trzyma dłonie nad rękoma dziecka na takiej wysokości, aby mogło ono dotknąć jego rąk, mocno wyciągając się w górę. Dorosły chodzi tyłem a dziecko za nim, starając się cały czas dotykać palcami jego dłoni.

„Lustro”

Dziecko i rodzic siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie. Dorosły wykonuje ruchy rękoma lub głową. Dziecko powtarza wykonywane przez rodzica ruchy jakby było odbiciem lustrzanym.


„Wystukiwanie rytmu nogami”

Rodzic i dziecko siedzą na podłodze naprzeciwko siebie z nogami ugiętymi i dłońmi opartymi o podłogę za sobą. Dorosły wystukuje stopami rytm, który dziecko ma powtórzyć.Odmiana: oboje wystukują rytm wierszyka lub piosenki.

 

„Ósemki wokół nóg”

Rodzic stoi rozkroku (przenosząc ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp). Dziecko biega na czworaka wokół jego nóg wykonując ósemki.

 

„Nie daj ruszyć nóg”

Dziecko leży na plecach z rozchylonymi kolanami i stopami opartymi na podłodze. Dorosły klęczy przy nogach dziecka i trzyma je dłońmi za kolana. Licząc do pięciu, stara się złączyć nogi dziecka – dziecko stawia opór. Następnie dziecko łączy nogi, a rodzic, ponownie, licząc do pięciu, stara się rozłączyć jego kolana- dziecko znowu stawia opór. Uwaga! Siła z jaką działa dorosły musi być dobrana do możliwości dziecka, by miało ono szansę „pokonać” dorosłego.

 

„Marsz na stopach”

Dziecko i rodzic stoją twarzami do siebie, trzymając się za ręce. Dziecko staje stopami na stopach dorosłego. Ten, trzymając dziecko, powoli chodzi w przód i w tył. Odmiana: Dorosły może również poruszać się krokiem tanecznym.

„Wielkolud”

Dziecko i dorosły stają naprzeciwko siebie: dziecko we wspięciu na palce z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi w górę, rodzic trzyma dłonie nad rękoma dziecka na takiej wysokości, aby mogło ono dotknąć jego rąk, mocno wyciągając się w górę. Dorosły chodzi tyłem a dziecko za nim, starając się cały czas dotykać palcami jego dłoni.

„Lustro”

Dziecko i rodzic siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie. Dorosły wykonuje ruchy rękoma lub głową. Dziecko powtarza wykonywane przez rodzica ruchy jakby było odbiciem lustrzanym.


„Wystukiwanie rytmu nogami”

Rodzic i dziecko siedzą na podłodze naprzeciwko siebie z nogami ugiętymi i dłońmi opartymi o podłogę za sobą. Dorosły wystukuje stopami rytm, który dziecko ma powtórzyć.Odmiana: oboje wystukują rytm wierszyka lub piosenki.

 

„Ósemki wokół nóg”

Rodzic stoi rozkroku (przenosząc ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp). Dziecko biega na czworaka wokół jego nóg wykonując ósemki.

 

„Nie daj ruszyć nóg”

Dziecko leży na plecach z rozchylonymi kolanami i stopami opartymi na podłodze. Dorosły klęczy przy nogach dziecka i trzyma je dłońmi za kolana. Licząc do pięciu, stara się złączyć nogi dziecka – dziecko stawia opór. Następnie dziecko łączy nogi, a rodzic, ponownie, licząc do pięciu, stara się rozłączyć jego kolana- dziecko znowu stawia opór. Uwaga! Siła z jaką działa dorosły musi być dobrana do możliwości dziecka, by miało ono szansę „pokonać” dorosłego.

 

„ Wyskoki”

Rodzic siedzi w rozkroku z wyprostowanymi nogami. Dziecko stoi między jego nogami, trzymając go za rękę. Dziecko wykonuje wyskok w górę. W tym czasie dorosły przesuwa nogi po podłodze do złączenia a dziecko w wyskoku wykonuje rozkrok i ląduje w rozkroku. Następnie dziecko ponownie wykonuje wyskok, łącząc w górze nogi, a dorosły gdy dziecko jest w górze, przesuwa nogi do rozkroku- dziecko ląduje ze złączonymi nogami między nogami rodzica. Dorosły rękoma pomaga dziecku przy wyskoku. Dziecko powinno lądować miękko na palce.

„ Wyskoki”

Rodzic siedzi w rozkroku z wyprostowanymi nogami. Dziecko stoi między jego nogami, trzymając go za rękę. Dziecko wykonuje wyskok w górę. W tym czasie dorosły przesuwa nogi po podłodze do złączenia a dziecko w wyskoku wykonuje rozkrok i ląduje w rozkroku. Następnie dziecko ponownie wykonuje wyskok, łącząc w górze nogi, a dorosły gdy dziecko jest w górze, przesuwa nogi do rozkroku- dziecko ląduje ze złączonymi nogami między nogami rodzica. Dorosły rękoma pomaga dziecku przy wyskoku. Dziecko powinno lądować miękko na palce.