„Taniec na linie”  

Dziecko porusza się po zaznaczonej na podłodze linie, stawiając stopy jedna przed drugą, nie wolno skręcać kolan do środka. Równowagę utrzymuje przez uniesieni ramion w bok. Dziecko wyobraża sobie, że tańczy na linie. Uważa żeby nie spaść i poruszać się lekko.


„Jak małpka na dwóch nogach”

Dziecko naśladuje chód małpki – skręca stopy do środka, opiera się na zewnętrznych krawędziach stóp i zgina do środka palce. Należy zupełnie rozluźnić kolana.


 „Spacer z kulkami”

Palcami obu stóp dziecko trzyma po jednej kulce (może próbować utrzymać dwie lub więcej). Palce zgina mocno pod powierzchnią podeszwową stopy i chodzi na zewnętrznych krawędziach stóp.


„Podskakiwanie z piłką”

Stojąc na zewnętrznych krawędziach stóp, pomiędzy podeszwami dziecko ściska piłkę lub zwinięte skarpetki  i skacze z nią dookoła. Uwaga piłeczki nie można zgubić, a gdy tak się stanie, ponownie chwytamy stopami. Nie wolno dotknąć piłki rękami.
 

„Spacer z piłką”

Dziecko spaceruje na zewnętrznych krawędziach stóp trzymając pomiędzy podeszwami piłkę tenisową, jednocześnie ściska ją i przesuwa pomiędzy podeszwami.


„Bicie brawa stopami”

Dziecko leży tyłem, ramiona w bok, unosi nogi w górę, rozchyla kolana na boki i „bije brawa stopami”.
 

„Oglądamy swoje podeszwy”

Dziecko leży na plecach, unosi nogi do góry i odwraca stopy w taki sposób, by mogło zobaczyć swoje podeszwy.


  ŻRÓDŁO : INTERNET