„Taniec na linie”
Dziecko porusza się po zaznaczonej na podłodze linie, stawiając stopy jedna przed drugą, nie wolno skręcać kolan do środka. Równowagę utrzymuje przez uniesieni ramion w bok. Dziecko wyobraża sobie, że tańczy na linie. Uważa żeby nie spaść i poruszać się lekko.
„Jak małpka na dwóch nogach”
Dziecko naśladuje chód małpki – skręca stopy do środka, opiera się na zewnętrznych krawędziach stóp i zgina do środka palce. Należy zupełnie rozluźnić kolana.
„Spacer z kulkami”
Palcami obu stóp dziecko trzyma po jednej kulce (może próbować utrzymać dwie lub więcej). Palce zgina mocno pod powierzchnią podeszwową stopy i chodzi na zewnętrznych krawędziach stóp.
„Podskakiwanie z piłką”
Stojąc na zewnętrznych krawędziach stóp, pomiędzy podeszwami dziecko ściska piłkę lub zwinięte skarpetki i skacze z nią dookoła. Uwaga piłeczki nie można zgubić, a gdy tak się stanie, ponownie chwytamy stopami. Nie wolno dotknąć piłki rękami.
„Spacer z piłką”
Dziecko spaceruje na zewnętrznych krawędziach stóp trzymając pomiędzy podeszwami piłkę tenisową, jednocześnie ściska ją i przesuwa pomiędzy podeszwami.
„Bicie brawa stopami”
Dziecko leży tyłem, ramiona w bok, unosi nogi w górę, rozchyla kolana na boki i „bije brawa stopami”.
„Oglądamy swoje podeszwy”
Dziecko leży na plecach, unosi nogi do góry i odwraca stopy w taki sposób, by mogło zobaczyć swoje podeszwy.
ŻRÓDŁO : INTERNET